Drożdżowe muffinki bezglutenowe z nadzieniem pomarańczowym

Drożdżowe muffinki bezglutenowe z nadzieniem pomarańczowym

Gdy czasem człowiek zagląda do lodówki i widzi tam drożdże, których ważność się kończy to postanawia zrobić muffinki. Chociaż to tylko prawda częściowa, pierwotnie miały to być bułeczki drożdżowe z tego przepisu, ale moje ciasto wyszło wyjątkowo rzadkie i nie wyobrażałam sobie jak z niego formować bułeczki. Dlatego postanowiłam wykorzystać papilotki i formę do muffinek. Jako nadzienie wykorzystałam dżem pomarańczowy z miętą, który od jakiegoś czasu czekał na swoją kolej. 

Składniki:
  • 150 ml mleka 
  • 60 g jogurtu naturalnego
  • 30 g drożdży
  • 40 g cukru
  • 40 ml oleju
  • 250 g mąki bezglutenowej 

Przygotowanie:
  1. Ciepłe mleko mieszamy z cukrem, drożdżami, solą i olejem
  2. Mąkę mieszamy z ciepłymi płynami i jogurtem i wyrabiamy ciasto.
  3. Odstawiamy je w 30 min w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką.
  4. Po tym czasie ciasto przekładamy do papilotek, wysmarowanych olejem i wysypanych bułką tartą.
  5. W środek każdej muffinki wkładamy odrobinę dżemu (ja użyłam szprycy do dekoracji tortu i długiej końcówki).
  6. Całość zostawiamy 30 min w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
  7. Po tym czasie muffinki pieczemy 30 min w 180 st.  







Komentarze

Popularne posty