Bezglutenowy chleb z amarantusa bez drożdży

Chleb z amarantusa bez drożdży

To ten wypadek gdy w domu drożdży nie ma a chleb upiec trzeba. Pierwowzorem był ten przepis, ale w trakcie okazało się, że nie mam wszystkich składników a do tego część skończyła się w trakcie, więc improwizacja :) Oprócz tego mąka z ciecierzycy nie jest moją ulubioną mąką, więc miałam wiele obaw przez ukojeniem pierwszej kromki. Efekt lepszy niż się spodziewałam, chleb wyszedł zwarty, smaczny i pięknie wyrósł, także zapraszam to spróbowania.

Składniki:

250 g ziaren amarantusa
150 g mąki z ciecierzycy
50 g mąki kukurydzianej
50 g mąki ziemniaczanej
450 - 500 ml wody letniej
1 łyżeczka soli morskiej
1 łyżeczka ziół prowansalskich
2 łyżeczki sody
2 łyżki nasion słonecznika
2 łyżki siemienia lnianego

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.
Wszystkie sypkie składniki (w tym przyprawy i nasiona) przesypujemy do miski i mieszamy.
Dodajemy wodę, tak żeby całość tworzyła raczej rzadką masę (ilość wody zależy od użytych nasion i mąk).
Całość przekładamy do formy i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy 60 min (ja piekłam 50 min "góra dół", i 10 min "dół", ale to może być kwestia mojego piekarnika). Po tym czasie nakłuwamy patyczkiem i sprawdzamy czy jest upieczony. Gotowy wyjmujemy z formy na kratkę "do góry nagami" i tak studzimy.

Komentarze

Popularne posty