Babka drożdżowa



Drożdżowa babka bezglutenowa 

Święta od zawsze kojarzą mi się z zapachem ciasta drożdżowego. Pamiętam babcie lub mamę wygniatającą ciasto, aby było puszyste i elastyczne. Pamiętam również zapach świeżo wyjętego ciasta z piekarnika i podkradanie okruszków. Zawsze najbardziej lubiłam takie świeżo wyjęte z piekarnika i takie wykradałam. Rezygnacja z glutenu musiała zweryfikować moje podejście do słodkości. Dużo prób musiało przejść przez mój piekarnik zanim znalazłam przepis idealny. Przepis znaleziony dzięki Olga Smile i  jest zainspirowany tym przepisem.

Składniki:
  • 500 g mąki bezglutenowej
  • 400 ml mleka bez laktozy
  • ½ szklanki cukru
  • 60 g masła
  • 2 jajka 
  • 30 g świeżych drożdży lub 2 czubate łyżeczki drożdży suszonych
  • szczypta soli
  • 100 g rodzynek
  • skórka otarta z jednej pomarańczy i cytryny
Przygotowanie:
  • Drożdże mieszamy z 2 łyżkami cukru, 4 łyżkami mąki i ciepłym mlekiem, przykrywamy bawełnianą ściereczką i ostawiamy w ciepłe miejsce na 15 min.
  • Rodzynki zalewamy gorącą wodę, miseczkę przykrywamy spodkiem i odstawiamy.
  • Wyrośnięte drożdże mieszamy z mąką, resztą cukru, jajkami i mieszamy. 
  • Masło rozpuszczamy, studzimy i dodajemy do ciasta, mieszamy. Odstawiamy na pół godziny w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką. 
  • Po tym czasie dodajemy starte skórki z cytrusów i odsączone rodzynki, mieszamy.
  • Formę do babki smarujemy olejem i obsypujemy bułką tartą bezglutenową.
  • Ciasto przekładamy do formy, odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 min, przykryte ściereczką.
  • Po tym czasie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st i pieczemy 60 min.




Komentarze

Popularne posty